vrijdag 20 maart 2015

Grote winst in Zuid-Holland

D66 Zuid-Holland heeft na het tellen van de stemmen een winst behaald van 2 zetels. Hierdoor groeit de fractie van 5 naar 7 zetels in de Provinciale Staten van Zuid-Holland. D66 is hiermee de grootste stijger qua zetelaantal in de Staten. Wij willen iedereen in Oud-Beijerland die ons dit vertrouwen heeft gegeven, en natuurlijk ook uit de andere gemeenten,  hartelijk bedanken!

Duurzaam vooruit
Lijsttrekker Geertjan Wenneker is trots op het behaalde resultaat. “Wij zijn verheugd met de prachtige uitslag en we bedanken de kiezer voor het vertrouwen. Twee zetels winst als beloning voor onze deelname aan het college de afgelopen periode is een bevestiging van de door D66 ingeslagen weg. Daarmee ook twee zetels winst voor meer banen, beter groen en duurzame groei. Voor D66 betekent een nieuwe periode een nieuwe ambitie om Zuid-Holland nog duurzamer te maken. De kiezer in Zuid-Holland heeft gestemd voor vooruitgang en het positieve verhaal dat is uitgedragen door al onze vrijwilligers.”

Fractievoorzitter
Geertjan Wenneker is vanochtend tijdens de eerste fractievergadering door de nieuwe fractie herkozen als fractievoorzitter.

Definitieve uitslag
Volgens de voorlopige uitslag is D66 de grootste partij in Den Haag, Delft, Leiden en Gouda. Maandag 23 maart zal de definitieve uitslag van de Statenverkiezing 2015 bekend gemaakt worden.

Word lid in Oud-Beijerland!
Lid zijn van D66 is niet alleen waardevol, maar ook heel leuk. Lees hier 10 redenen om lid te worden.

De foto op de hoofdpagina is gemaakt door Niels Broekzitter.