woensdag 1 juni 2016

Twee studenten aan de Erasmus Universiteit Rotterdam doen onderzoek naar herindeling Hoeksche Waard

Al een tijd ligt het vraagstuk op tafel of de gemeenten Oud-Beijerland, Binnenmaas, Strijen, Cromstrijen en Korendijk samengevoegd moeten worden tot één gemeente Hoeksche Waard. D66 is hier vanaf het begin af aan voorstander van, maar het is een onderwerp waar veel verdeeldheid over heerst. Waar in Oud-Beijerland alle partijen unaniem voor hebben gestemd, zijn andere gemeenten terughoudender.

Op dit moment ligt de bal bij de provincie. Er zijn twee mogelijke uitkomsten: één Hoeksche Waard of een vierde bestuurslaag. Meer hierover lees je op de websites van het SOHW en de Provincie Zuid-Holland.

Lees hier meer over ons standpunt: herindeling.

Om te onderzoeken hoe de inwoners van de Hoeksche Waard tegenover de mogelijke fusie staan hebben twee masterstudenten van de Erasmus Universiteit, Rodney Blok en Twan van der Burgh, een onderzoek in het leven geroepen. Het betreft een enquête met vragen over de herindeling, deze is te vinden op de website www.stemHW.nl.

D66 is altijd voor goed onderzoek en steunt dit initiatief van harte. Op dit moment staat de teller van ingevulde vragenlijsten al boven de 1100, wat een geweldig resultaat is. Helpt u ze aan de 1500?

Doe hier de enquête.

De foto komt van wikicommons