woensdag 11 april 2018

Burgertop Oud-Beijerland 19 april: meer zeggenschap voor inwoners

D66 nodigt u uit voor de eerste burgertop in de Hoeksche Waard.

Op donderdagavond 19 april van 19:30-21:30.
CSG Sabina van Egmondschool aan de Sportlaan 1b.
Iedereen die mee wil praten is vanaf 19:15 uur van harte welkom!
Over deze vier actuele onderwerpen gaan wij met elkaar in gesprek.

Herindeling
Na jarenlange discusie is het bijna zover: in april neemt de Tweede Kamer het besluit of de 5 gemeenten per 1 januari 2019 samengaan in de nieuwe gemeente. Hoeksche Waard. Welke kansen zijn er? Wat verwacht u? En wat vindt u belangrijk?

Oude Raadhuis
De gemeente wil de bibliotheek verhuizen naar het Oude Raadhuis. Daarvoor zijn een ingrijpende verbouwing én aanbouw nodig.Voor de culturele en historische  functie is dan weinig ruimte. Moet het een bibliotheek worden? Moet de historie centraal staan? Of gaat het goed samen?

Theater
De Hoeksche Waard telt ruim 85.000 inwoners. Een theater, muziekpodium of bioscoop ontbreekt. Om de levendigheid van het centrum te vergroten is een multifunctioneel centrum belangrijk. Draag vlak onder inwoners én de perfecte locatie – het Spuifront (Mebin) – zijn er al. Hoe kan het ‘Theater aan het Water’ er komen?

Wonen
Oud-Beijerland, maar in feite de hele Hoeksche Waard, vergrijst. Veel jongeren trekken weg, doordat hier onvoldoende betaalbare starterswoningen beschikbaar zijn. Wat voor mogelijkheden zijn er om hier verandering in aan te brengen?

Waarom deze burgertop?
D66 vindt het belangrijk inwoners vooraf te betrekken bij onderwerpen die ertoe doen. Om te luisteren en meningen serieus te nemen. Zo komen we tot betere besluiten. En houden we de afstand tussen bestuur en inwoner zo klein mogelijk.

Uw mening telt. Kom en praat mee!

aanmelden mag: d66burgertop@gmail.com