Maurice Pahladsingh

Fractievoorzitter

In de afgelopen 4 jaar heb ik samen met Eline Rood hard gewerkt om het liberaal-sociale geluid duidelijk te laten klinken in de Raad. Het resultaat: een herkenbare en constructieve houding waarin met beide kanten en in beide opzichten wordt samengewerkt wanneer nuttig en nodig: met coalitie en oppositie en met links en rechts. En net zo goed een kritisch tegengeluid wordt gegeven. Daarmee is een sterk fundament gelegd om deze periode met vertrouwen in te gaan.

Ik streef pragmatische politiek na, gebaseerd op onze ideeën die staan voor de ontwikkeling en kracht van het individu en de steun aan hen die echt niet zonder kunnen. Dat betekent dat we niet alles aan de markt overlaten en daarmee individuen aan hun lot. En net zomin verstikken met regels en klein houden. We zullen blijven inzetten op goed onderwijs – een leven lang -, gelijke kansen voor iedereen, slagvaardiger en benaderbaar bestuur, ruimte om te ondernemen, te wonen en te werken. Maatschappelijk organisaties laten doen waar ze goed in zijn. Stimuleren van duurzaam bouwen, energie opwekken en vervoer. Het naar de regio halen van aantrekkelijke en innovatieve werkgevers. Faciliteren van divers en aantrekkelijk winkelaanbod. Uitgaansgelegenheden voor jong én oud. Zo maar een greep uit de mogelijkheden waar we in ons dorp meer kunnen laten zien. En het verschil kunnen maken.

Het is met trots dat ik onze vernieuwde, diverse en ervaren lijst aanvoer. Een breed en kwalitatief sterk team, stuk voor stuk betrokken en representatief voor de inwoners van ons dorp: dit ís Oud-Beijerland! Mijn missie: D66 de volgende stap te laten zetten en in het hart van de lokale politiek een verbindende sleutelrol te laten spelen. Een diverse en sterke fractie op koers houden in het midden: gewapend met kennis van zaken, een visie gebaseerd op ideeën en een instelling gericht op oplossingen. Zichtbaar. Hoorbaar. Herkenbaar. Een sterk D66 dat werkt aan een bloeiend Oud-Beijerland als krachtige speler in een aantrekkelijke Hoeksche Waard. De kansen zijn er. Samen met u wil ik ze pakken. Wij zijn er klaar voor.

Meer van Maurice Pahladsingh